--

איך לוקחים ילד שזקוק לתמיכה והעצמה, ילד ללא קול, ילד שנפל בין מסגרות, ומציבים אותו במסלול הבטוח להפוך לנער עצמאי, מאושר, בריא ועתיר מוטיבציה?

תכנית "מסלול חדש"

עמותת “מסלול חדש” שמה לה למטרה להעצים ולהשפיע על ילדים ונוער שזקוקים לסיוע ולתמיכה ולחנכם לאורח חיים בריא. אנו מיישמים את החזון הזה באמצעות תכנית ייחודית שפיתחנו, תכנית שאותה מפעילים מול מוסדות חינוך בישראל.

תכנית “מסלול חדש” הנה תכנית התערבות חינוכית מבוססת ספורט בשילוב שיטת ODT Education – Out Door Training. שיטת ODT מגלמת בתוכה את כל התנאים על מנת להבנות תהליך טיפולי טרנספורמטיבי ומהפכני עבור הילדים. התכנית פועלת כבר מספר שנים ומאחורינו ניסיון עשיר ומלמד בעבודה עם עיריות ובתי ספר יסודיים ועל יסודיים. בדרך פגשנו אלפי ילדים השייכים למסגרות בכל קשת החברה הישראלית של נוער בסיכון וחינוך מיוחד. ילדים שהגיעו אלינו ויצאו מהתכנית עם קצת יותר ביטחון ואמונה – בעצמם, במערכת ובזולת.

לשמחתנו, התכנית זוכה להמלצות מעשרות מנהלים ומשרד החינוך היטיב לזהות את הערך האדיר שהתכנית שלנו מקנה לילדים. בהתאם לכך, “מסלול חדש” אושרה כתכנית מוכרת גם ליישום תקציבי הכלה והשתלבות במסגרות החינוך, והיא זמינה לבחירה במערכת גפ”ן, בפורטל מוסדות חינוך של משרד החינוך.

במסגרת “תכנית הכלה והשתלבות” אנו מקיימים מספר תכניות וסדנאות לכל הגילאים ולכל המגזרים כולל המגזר הדתי והערבי:
1. תכנית חינוכית לבית-ספר יסודי
2. תכנית חינוכית לחטיבות ביניים ותיכונים
3. תכנית חינוכית לצהרונים
4. סדנאות ODT למורים
5. סדנאות להורים וילדים

לפרטים על תוכנית - מסלול חדש, צרו איתנו קשר

מבוססת מחקר, מפוקחת מבוקרת – וזוכה לעידוד גם בפורטל מוסדות החינוך

התכנית של “מסלול חדש” הנה תכנית חינוכית-טיפולית שנבנתה על בסיס מחקר אקדמי מעמיק במסגרת תואר שני בחינוך לפעילות גופנית ובריאות של רולי חדש, אחד ממקימי העמותה, תחת הנחייתה של ד”ר גילי יוסף מהפקולטה למדעים במכללת סמינר הקיבוצים.

מתוך הרצון להמשיך לשפר את עצמנו ואת התכנית כל הזמן, אנו מודדים את התהליך בתחילתו ובסופו. הבקרים הם מי שמכיר את הילדים הכי טוב, המורים שלהם. בכל מחזור של התכנית מצאנו הבדלים מובהקים ברמה החברתית, ברמת המוטיבציה שעולה פלאים, בדימוי הגוף המשתפר, בהתנהגות השלילית שמצטמצמת ואף נעלמת כליל בחלק מהמקרים ועוד.

נתוני שינוי שאי אפשר להתחרות בהם!
צפו באחוזי השינוי שנמדדו בקרב הילדים שהשתתפו בתכנית בשנתיים האחרונות.

הסתכלו על ההצלחה שלהם – ודמיינו את ההצלחה של הילדים שלכם.

תוכנית הכלה והשתלבות של 'מסלול חדש' - התכנית המובילה בפורטל מוסדות חינוך!

איך זה עובד?

אנשי הצוות שלנו מגיעים למסגרות ואוספים את הילדים לפרק זמן שנקבע מראש בתחילת התוכנית. מניסיוננו, הילדים מחכים לחלון הזה ומתייחסים אליו כאל צ’ופר.
הפעילות בטבע נחלקת לשתיים:

1. חלק פיזי – הכנה למרוץ הלכה למעשה, הדגמה, פעילות ביצועית.
2. חלק מנטלי – שבו אנו מעבדים ביחד עם הילדים את קורות החלק הפיזי.

השילוב של שני החלקים הללו הוא שמאפשר עיבוד, ספיגה, למידה והתגבשות. על דרך של שיח שיתופי מודרך מנתחים הילדים את ההצלחות, את הכישלונות, את הדינמיקה הקבוצתית ואת ביצועיהם. ממפגש למפגש לומדים הילדים לתת ולקבל פידבקים ולהתמודד עם אי ודאות, כישלונות והצלחות. התכנית מעניקה כלים מעשיים המאפשרים לילדים לפרק את המציאות ולהתבונן בה ללא שיפוט. הם לומדים להתבונן על עצמם ולקבל את העובדה שהם עושים טעויות. הם מפתחים מנגנונים לשיפור עצמי והתפתחות אישית.

למה לבחור בתכנית ההכלה של "מסלול חדש"?

  • מאושרת על ידי משרד החינוך וזמינה לבחירה במערכת גפ”ן, בפורטל מוסדות חינוך.
  • אחת התכניות החינוכיות היחידות במאגר שעובדת עם מנגנון הערכה ובקרה שעובד!
  • התכנית מטפלת במקביל בכל הפרמטרים החשובים: שינוי לימודי, שינוי חברתי, פיתוח אחריות אישית, ריכוז, יוזמה, מוטיבציה ועוד.התכנית מוכחת כעומדת ביעדיה בהצלחה יתרה.
  • מתאימה לכל קשת החברה הישראלית בגילאים 6-18 (בנים ובנות, מגזר ערבי, יהודי, דתיים וחילוניים).
  • ניתן לעגן שעות על מנת להשאיר שעות לפעילות הכלה נוספת.
  • צוות מנוסה, רגיש ומקצועי שפועל מתוך שליחות אמיתית לגעת בילדים ולעבור איתם תהליך משנה חיים.

על "תכנית הכלה והשתלבות" בפורטל מוסדות חינוך

בשנת 2018 עודכן חוק החינוך המיוחד (1988) על ידי תיקון מס’ 11.
תיקון זה יצר מציאות חדשה עבור ילדים ובני נוער רבים שהשתייכו למסגרות של חינוך מיוחד ואמורים עתה להשתלב במסגרות של חינוך רגיל. 

החזון מאחורי התיקון הנו יצירת מוסדות חינוך מגוונים המהווים תמונת מראה לחברה מכילה, משלבת והומניסטית המאפשרות מגוון שונויות בכפיפה אחת. חזון יפה אך לא פשוט למישוש. על מנת לתמוך בתהליך הטרנספורמטיבי המורכב שהילדים הללו חווים, נבחרו בכל מוסד חינוך רכזים לניהול הנושא והוענק תקציב הכלה מיוחד שניתן לשימוש עבור תכלית זו בלבד.

אנו מזמינים אתכם להכיר את העולם המופלא של הפעילות הספורטיבית בטבע ולהוביל את היקר לכם מכל, התלמידים שלכם, תהליך משנה חיים שיעצים אותם ויחזיר אותם למסלול הנכון.

 
 

סיפורי הצלחה

ג.ח אמא של תלמיד מחט”ב  מקיף ג’ אשדוד

מסלול חדש הוא בהחלט מסלול מאתגר, מחשל, דורש מהילדים להגיע לקצה ולגלות שיש עוד קצה בהמשך הדרך…שיעור לחיים …אסף מאד נהנה מהאימונים והמרתון היום היה ללא ספק שיא..שיא קבוצתי ובעיקר אישי

א.ח אמא של תלמידה מתיכון הראל במבשרת ציון

למדרכי מסלול חדש רציתי להודות  לכם על פרויקט מדהים שנתן לילדים כל כך הרבה. להציב מטרה, לעבוד קשה בדרך אליה, לפעמים בלי חשק בכלל ולמרות הכל להגיע ולכבוש את המטרה להשתתף במרתון. הילדה הפרטית שלי חזרה מלאת אנרגיות ומרוגשת שהצליחה לעבור את המשוכה ולסמן עוד הצלחה קטנה אבל גדולה מבחינתה. רק לראות את החיוך על פניה כשספרה איך הם חצו את קו הגמר היה שווה המון