--
סוכרת וילדים תמונה ראשית

סוכרת וילדים 2017 – מדריך להורים

“גדל פה דור של אנשים חולים. כל ילד שלישי בישראל יפתח סוכרת עד גיל 50”

פרופ’ איתמר רז, יו”ר המועצה הלאומית לסוכרת, אז מה לא לאכול?

“את מעדני החלב, שחלקם הגדול מכילים כמויות גדולות של סוכר ושומן, ושתייה מתוקה. חטיפים לאכול רק בשקיות קטנות ומעט, גלידה – כדור אחד”

אז מה לא לאכול?

את מעדני החלב, שחלקם הגדול מכילים כמויות גדולות של סוכר ושומן, ושתייה מתוקה. חטיפים לאכול רק בשקיות קטנות ומעט, גלידה — כדור אחד. כשאני הולך לגלידרייה אני מבקש שבאותו מחיר ישימו לי פחות. הבעיה היא בכמויות, הכל מגיע בחבילות גדולות וילדים אוכלים המון. בכוס אחת של קולה יש ארבע כפיות סוכר — זה בערך חצי מצריכה סבירה לילד ליום. והם שותים כמה כוסות.

משקאות מתוקים זה הכי גרוע?

בהחלט. משקאות מתוקים הם הסיבה העיקרית להשמנה אצל ילדים, שעלתה בחדות בשנים האחרונות. אגב, גם בסוכרת יש עלייה, אבל לא דרמטית.

תן כמה נתונים.

ישראל מובילה באירופה בצריכת המשקאות המתוקים. 50% מהבנים צורכים שתייה מתוקה לפחות פעם ביום. זה המון. בכלל, הילדים בישראל אוכלים הכי הרבה סוכר מכל המדינות שנבדקו. בנוסף, יותר מ–60% מהמזון שלהם הוא מזון מתועש, עם קלוריות ריקות. מוצרים כמו במבה וביסלי.

בייגלה יותר בריא? הוא אפוי ולא מטוגן.

לא, כי הכל עשוי מקמח לבן. זה ממש כמו לאכול סוכר. זה מעלה את רמת הסוכר בדם אפילו יותר מסוכר.

מה לגבי קטשופ, שילדים כל כך אוהבים?

קטשופ זה רע מאוד, כי הוא מלא סוכר. אם יש ילד שלא אוכל והוא בתת־תזונה וזה מה שיש אז בסדר, במידה. אבל ב–100% היה נכון להוציא את הקטשופ מהצהרונים.

וקורנפלקס, שהרבה ילדים אוכלים בבוקר עם חלב וההורים שלהם חושבים שזו ארוחת בריאות?

קורנפלקס מכיל הרבה מאוד סוכר.

מה לגבי לחמניות או פיתות לבית הספר?

כנ”ל, וזה קושי גדול כי לחמנייה לבנה או פיתה מכילה ארבע־שש כפיות סוכר. זה דבר אהוב, וקשה להרגיל ילדים לעבור ללחם מלא. אם הם היו מבינים מה יש להם בלחמנייה לבנה, הם היו אוכלים פחות בעצמם. קל לחנך ילדים.

לינק למאמר המלא באתר דה מרקר

 

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *