--
ריצה והשמנה תמונה

ריצה והתמודדות עם השמנה

מחקר חדש שנערך באנגליה בביה”ס יסודי,שבו רצו התלמידים מייל אחד כל יום במשך 4 שנים, הוכיח יעילות רבה בהתמודדות עם השמנה, שיפור בהתנהגות לצד שיפור בכושר הגופני

לעיון במחקר לחץ כאן

ריצה נחשבת לפעילות טבעית ופשוטה, אבל במחקר שנערך לאחרונה גילו מדענים, במוחם של אצנים, קישורים רבים יותר, באזורים במוח הנחוצים לחשיבה מורכבת.

ריצה, איננה נחשבת בדרך כלל לספורט הדורש חשיבה מורכבת. רובנו למדנו לרוץ בילדותנו ונהוג לחשוב שמדובר בפעולה פשוטה וטבעית, שלא דורשת הרבה יותר מאשר להציב רגל אחת לפני השניה בלי לחשוב על כך, ולכן סביר להניח שהיא לא תפעיל חלקים במוח השולטים על תהליכים קוגניטיביים מתקדמים. אולם חוקרים מאוניברסיטת אריזונה חושדים כי ריצה עלולה להיות תובענית מבחינה אינטלקטואלית, ולהשפיע על דפוסי חשיבה אצל אנשים שרצים אפילו כשהם לא רצים.

לכתבה המלאה לחץ כאן

ריצה והשמנה תמונה פנימית

במחקר שנערך בארה”ב בשנת 2011 על ילדים עם עודף משקל, נמצא כי תוספת של 20 עד 40 דקות ביום של פעילות גופנית נמרצת לאורך 13 שבועות הביאה לשיפור בהישגים במתמטיקה ומשימות קוגניטיביות.

במחקר נוסף הנערך בשנת 2009 נמצא כי בבתי ספר ששילבו בשיעורים שלהם, מדי יום, 10 דקות של פעילות גופנית, התלמידים הגיעו להישגים גבוהים יותר במתמטיקה וממוצע ציונים כללי גבוה יחסית לבתי ספר שלא עשו כך.

למחקר המלא לחץ כאן

 

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *